15 januari 2006

Boeken

In de categorie Pas Aangekocht, Al Gelezen

- XII 1. Zwarte Vrijdag - Jean Van Hamme & William Vance (strip)
spanning & ontspanning

- De Ondraagelijke Lichtheid van het Bestaan - Milan Kundera
het boek dat ik had willen schrijven

In de categorie Pas Aangekocht, Maar Nog Niet Gelezen

- Hiroshima Mon Amour - Marguerite Duras
scenario van de gelijknamige film uit de jaren '50

- Promessi Sposi - Alessandro Manzoni
vader van het moderne Italiaans

- Carmina - Catullus
Odi et Amo en andere

- The Philosophy of Physics - Roberto Torretti
500 blz. puur wetenschappelijk genot

In de categorie Reeds Lang Aangekocht, Maar Nog Niet Gelezen

- Mrs Dalloway - Virginia Woolf
ik strand, door externe omstandigheden, altijd op pagina 40

- The Complete Works - William Shakespeare
een must-have

- Macbeth - William Shakespeare (vertaling)
idem

- Plays - Oscar Wilde
let's see what the fuss is all about

Poëzie_, Reflecties_

1 opmerking:

Anoniem zei

miljaar, dat is allemal zware kost...
cattullus is my all time fave, shaekspearre nooit gelezen but I lke he guy
Ik vond de film van "de ondraglijke lichtheid van het bestaan" beter dan het boek (al wa sik nog vrij jong toen ik de film zag, ik zou die een sopnieuw moeten zien) het beoek daarentgen verveelde me van af de eerste pagina's, poeh, nu ja ik las dat boek ook in een periode dat ik alle geshreven lectuur niet meer kon lezen...ik lees al jaren niet meer, tenzij op reis...wie weet herpak ik me later, veel later nog wel eens...
lord cms
http://blog.jeronimo-online.be